UL

Kelly Keena, Ph.D.

Kelly Keena, Ph.D. is directeur onderwijs en hulpverlening bij Underwriters Laboratories. Haar werkveld bestaat uit de ontwikkeling van educatieve strategieën en interventies, waaronder het creëren van hoogwaardig educatief materiaal voor docenten op basis van de wetenschap en techniek aan UL. Voordat ze bij het UL-team kwam, was Kelly medeoprichter en hoofd consultant voor Blue Lotus Consulting & Evaluation. Naast meer dan tien jaar als niet-formele opvoeder en tien jaar docente wetenschappen en instructiecoach, was ze voorzitter van de National Environmental Education Advisory Council van de Environmental Protection Agency, waar ze gedurende zes jaar werkte aan de nationale onderwijsprioriteiten en partnerschappen, inclusief evaluatie.
Kelly is bestuurslid van The Morpho Institute, gericht op de professionele ontwikkeling van leraren in het Amazone-regenwoud en voor Mackintosh Academy, een onafhankelijke school voor leerlingen van het 8e leerjaar. Ze heeft een BA in International Environmental Geography, een MA in Curriculum & Instruction, en een doctoraat in onderwijskundig leiderschap en innovatie. Kelly werd onlangs geëerd met een Lifetime Achievement Award van de Colorado Alliance for Environmental Education.

Workshops gegeven door deze spreker: