Ce bloc est défectueux ou manquant. Le contenu est manquant ou vous devez peut-être activer le module d'origine.
Verhuis brandweermuseum op 7 november - fotoalbum.

De eerste verhuisdag van het brandweermuseum kunnen we een success noemen. Dankzij de vele medewerkers die tot laat in de avond meehielpen zijn reeds 96 wagens ter plaatse. Er is nog veel werk maar deze verhuisdag was een absolute meerwaarde. De organisatie wil dan ook iedereen bedanken voor hun onschatbare bijdrage.

Opladen van de brandweerwagens te Erembodegem.

Reeds vroeg in de morgen waren de eerste medewerkers aanwezig om er meteen in te vliegen. Tegen 11 uur s'morgens kon dan ook de eerste colonne van ongeveer 40 wagens vertrekking richting Weelde.

Fotografe Rani Dillen
Transport Erembodegem naar Weelde.

Tijdens de rit van ongeveer 116 kilometer werden er bijna op elke brug enthousiaste toeschouwers gespot die de chauffeurs met een warm applaus beloonden. Ook vanuit de verschillende tankstations werden de chauffeurs toegejuicht. De verhuis was zeker niet onopgemerkt.

Fotografe Rani Dillen
Aankomst en afladen in het nieuwe brandweermuseum.

Ook bij aankomst stonden verschillende enthousiaste toeschouwers klaar om deze unieke ervaring te beleven. Kon u er niet bij zijn? Volgende week 21 november zullen de laatste wagens getransporteerd worden. Hou dus zeker een plaatsje vrij in uw agenda.

Fotografe Rani Dillen
Afladen van de brandweerwagens Te Weelde.

Ook het afladen van de wagens verliep vlot in één loods waar alle wagens dan staan te wachten om hun definitieve plaats in te nemen in het museum. Veel chauffeurs, gesterkt door het warme applaus van de toeschouwers stonden dan ook meteen klaar om nog een extra rit te voorzien. Hierdoor kunnen we met tevredenheid melden dat er bijna 100 wagens verhuisd zijn.

Fotografe Rani Dillen
Foto's Algemeen - fotograaf: Briek Verdoodt.

Verschillende fotografen bezorgden ons zeer mooie foto's van deze verhuis. Zelf foto's genomen dan kan u deze bezorgen aan de organisatie via info@brandweervlaanderen.be . Misschien verschijnt uw foto of filmpje dan op de site of misschien haalt deze de cover van het vakblad van de brandweer!

Call to action

Wil je meehelpen om het brandweerdepot om te vormen in een volwaardig brandweermuseum?
We zoeken nog medewerkers.

Wil je meewerken? Stuur dan een e-mail naar info@brandweervlaanderen.be. Alle hulp is welkom.